Ko nabavite novo orodje je to orodje preverjeno ali pa celo preizkušeno. Vsaj pri Leitz-u je to tako, kjer npr. vse žage kontrolirajo, preden zapustijo proizvodnjo, rezkarje pa tudi preizkusijo in preverjajo ujemanje profilov.

Slika pod elektronskim mikroskopom, topega zoba žaginega lista
Kaj se zgodi z orodjem, ko ga vi uporabljate?
V najboljšem primeru je orodje “samo” topo. Se pravi, da ga daste na brušenje, ker ne reže. Se pa lahko med delom zgodi tudi kaj hujšega! Pri žagah je tako, da so lahko zviti zobje ali pa celotno telo žage, lahko, da kakšen zob manjka ali pa je bila žaga preobremenjena/pregreta. Nekatere poškodbe je možno popraviti, drugih pa ne oz. se popravilo stroškovno ne splača.
Želite naročiti brušenje orodja? Kliknite tukaj.
Kaj se z žagami dogaja pri leitz-u, ko gredo na brušenje?
Žage, ki jih dobimo na brušenje, jih očistimo, po potrebi zamenjamo zobe, vnesemo v računalnik potrebne podatke, potem pa jih brusilni stroj zbrusi. Eden izmed glavnih faktorjev, kako bo orodje po brušenju delalo je vedno ČLOVEK – neodvisno od kvalitete strojev! (za temo: faktor človek klikni na to povezavo). Pri vnosu podatkov v računalnik je eden od bistvenih podatkov ta, koliko naj brusilni stroj dejansko odvzame materiala. Ta podatek preverjamo z elektronskim mikroskopom, kjer natančno preverimo, koliko znaša poškodba/otopelost zob, tako, da je žaga po brušenju resnično ostra! Naša konkurenca se rada pohvali, da pri Leitz-u preveč odbrusimo orodje. Takšne komentarje z veseljem popravimo, da žage zbrusimo dovolj! V večini primerov je to res več, kot brusi konkurenca. Nič vam ne pomaga, če lahko eno žago brusite 20-30 krat, vam pa žaga vzdrži pol manj kot, če bi bila dejansko ostra kot nova! V nobenem primeru, pa jih ne odbrusimo preveč, saj bi to bilo v našo škodo (brusni materiali in strojni časi so predragi, da bi si to lahko privoščili).
Po brušenju se ponovno preveri ostrina in v kolikor je vse vredu, se žage zapakirajo in vrnejo stranki.
Zakaj pa se tudi pri Leitz-u zgodi, da kakšno brušenje ni vredu?
V zgoraj opisanem postopku odpravimo vse vidne poškodbe žag. Kaj pa je s tistimi, ki brez natančnih merjenj niso vidne? V kolikor nas stranke ne opozorijo, da se je z žago pred brušenjem zgodilo kaj hujšega, oz., da ne pripomnijo, da je žaga pred brušenjem posebej slabo delala, potem žag natančno ne preverjamo. (Razen pri tankolistnih žagah, katere vedno preverjamo!) Zakaj? Vedeti morate, da mesečno zbrusimo nekaj tisoč žag. Za natančno preverjanje porabi strokovnjak najmanj 5min časa. Zato je postopek predrag in tudi v vsaj 90% sploh ni potreben.
Tako se zgodi, da bo stranka brušeno žago montirala na stroj žaga pa ne bo delala ali pa bo delala precej manj kot nova.
Kaj lahko vi kot stranka naredite, da bodo tudi “poškodovane” žage delale po brušenju?
Sporočite našemu potniku, ki pride po orodje, da naj servisnemu nalogu pripiše, da je žago potrebno natančno preveriti, ker je med delom prišlo do hujše obremenitve, poškodbe,… Tako označene žage bodo naši strokovnjaki temeljito pregledali, premerili in tudi te poškodbe odstranili, če je le mogoče. Marsikatero žago, ki je bila že med odpisanimi smo popravili, da so jo naše stranke z zadovoljstvom uporabljale še nekaj časa.
Kdaj je za žago upravičeno, da vzdrži manj kot nova?
Po prvih nekaj brušenjih vi kot stranka ne smete opaziti razlike v vzdržljivosti nove in brušene žage (razen, če je bila poškodavana). Dejstvo pa je, da bolj ko gre življenska doba žaginega lista proti koncu, manj vzdrži med vsakim brušenjem. Razlogi so preprosti: vedno manjša razlika med debelino zoba in telesom žage, čemur sledi večje pregrevanje in hitrejše upadanje ostrine. Naslednji razlog je, da je orodje in material orodja izpostavljeno zelo visokim obremenitvam. Vsak material se utrudi in izgubi na dobrih lastnostih.
V kolikor menite, da bi vaše žage morale po brušenju vzdržati več, nas pokličite ali pa naročite brušenje orodja. Kliknite tukaj.